dinsdag, 27 mei 2014 11:00

Verdienen met bloggen: hoe het ook kan

Ook ik adverteerde ooit. Deze advertentie stond in september 2008 in High Profile Events Ook ik adverteerde ooit. Deze advertentie stond in september 2008 in High Profile Events


Laat ik helder aangeven wat mijn HOOFDDOEL is van mijn 'nieuwe bloggen': meer geld verdienen.

Meer geld verdienen met bloggen, door top of mind te zijn bij mijn fans.

En dan niet via het klassieke redactie - advertentie model, waarbij vooral AANTALLEN belangrijk zijn: aantal views, unieke bezoekers, bezoeken per dag, per maand, Google-stuff, SEO-gedoe etcetera. en daarmee de stress om een groot volume te krijgen door continu te schrijven en content te creëren, met als doel adverteerders (via een bureau) te vinden die geïnteresseerd zijn om er geld in te pompen. Met als gevaar het naar de adverteerder toe schrijven... neeee!

Het kan veel kleiner. Stap voor stap. Door je eerst te richten op een kleine groep lezers slash volgers die ambassadeurs en fans worden van jou als blogger, die jou volgen en jou blijven lezen, die op voorsprong worden gezet door middel van jouw tips en jouw expertise en ervaring in jouw gebied. De groep die voor jou heel belangrijk wordt en die jou als professional top of mind moet krijgen.

In mijn geval heb ik hier op Punkmedia in de afgelopen jaren mijn fans, ja fans, mee te laten leven in mijn werk als fotograaf en videograaf. Nu heb ik (pas) door dat mijn klanten die mensen zijn die mij via mijn site kennen en volgen. Belangrijk voor mij is om nu nog meer dan ik al deed bij deze potentiële klanten, sorry fans, top of mind te zitten.

Hoe? Door IEDERE DAG te bloggen. Misschien meerdere keren per dag zelfs.

De tip dus: GA IEDERE DAG BLOGGEN.

Hoe je dat het beste als professional kunt doen, ga ik volgende week laten zien. Het is niet iedere dag bloggen om maar iedere dag te bloggen. Als professional zul je eerst de schaamte voorbij moeten (zie hieronder).

Sinds ik in 2008 voor mezelf begon, heeft bloggen een duidelijk ander doel erbij gekregen. Waar ik als hoofdredacteur in loondienst als doel had mijn lezers van informatie te voorzien, kwam er tijdens het ondernemerschap een fenomeen bij: personal branding. In september van dat jaar 2008 stond er een artikel in Emerce: Ik ben mijn bedrijf waarin o.a. Punkmedia als personal brand werd opgevoerd.

Ik ben mijn bedrijf

Stay tuned: morgen 11:00 uur >> Don't overblow it: één tip per keer!

Donderdag 29 mei >> Hoe laat publiceer je een blog post?
Vrijdag 30 mei >> EEN tip om dagelijks te bloggen, hihi

3 comments

Leave a comment

(*) velden zijn verplicht.