Het is ab-so-luut geen nieuw of vernieuwend thema, maar inspirerend blijft het altijd: lovemarks. HSMAI hield gistermiddag een educational op de zesde van Heineken Experience in Amsterdam, met de sexy titel: "How to become a lovemark". Met the usual suspects, en dat bedoel ik niet flauw, maar we kennen ze allemaal wel, merken als Apple, Nike, MTV, Harley Davidson, IKEA en.. Heineken zelf.
Mijn verwachting was dat ik niet veel nieuws zou horen, en dat was zo. Niets ten nadele van het programma, maar die negen a tien jaar dat ik binnenloop bij de stuk voor stuk inspirerende HSMAI bijeenkomsten heb ik een veelvoud van deze mooie verhalen gehoord. Wat voor mij dan belangrijk is, is: experimenteren.
Mijn experiment was om binnen de bijeenkomst die duurde van twee tot zeven (einde borrel) een korte video van de bijeenkomst te maken en op Vimeo te zetten. En dat houdt in: beelden maken, tijdens presentaties al gaan monteren en weer even een spreker schieten. Nog een kleine set fotograferen en dan zo snel mogelijk de zaak afmonteren, wegschrijven en op Vimeo uploaden.
Gelukt!
Om zeven uur klapte ik m'n laptop dicht en had ik net onder (overdreven) luid gejoel mijn video laten zien aan de nog aanwezigen. Heel fijn die superlatieven en synoniemenreeks van waardering voor mijn eindproduct van m'n experiment.
Met een enorme kick stapte ik in de auto, had geen parkeerbon (ook wel eens lekker) en reed naar een fijne Gouden Giraffe uitreikingsavond in de Amsterdam RAI. Lekker product af. En door.