zaterdag, 11 januari 2014 22:38

Fotostudio de Jong & Studio Punkmedia

Het was een zondagavond in oktober geloof ik, dat ik een DM kreeg van Marco Derksen. De VPRO zocht iemand die online content kon verzorgen rondom een nieuw tv programma over fotografie. Ik stuiterde door m'n kantoor: ikke ikke ikke. Dus ik DM'de terug dat ik (best wel) geïnteresseerd was, maar wie wat waar waarom en hoe?

4 maanden fulltime in Hilversum, en het is een 10-delige serie over fotografie, met Wilfried de Jong.

Ik stuiterde naar Monique, ikke ikke ikke.... Maar 4 maanden fulltime, en dan naar Hilversum op en neer. Er kwamen wat maars binnendruppelen. Maar het gevoel was goed.

Ik stemde toe, of in, maar wist niet of de VPRO me wilde hebben, ze moesten eerst intern een vacature procedure starten naar de functie, zo ging dat nou eenmaal. Beetje luxe probleem diende zich aan want dik twee maanden kon ik geen harde toezeggingen doen aan mijn opdrachtgevers voor opnames of opleveringen van video's die gepland stonden voor december en januari. Ik zou dan immers fulltime bij dat prachtige project aan de slag kunnen zijn gegaan.

Korte versie: het feest ging niet door. Ik vermoed dat er geen geld kon worden vrijgemaakt voor het tweede scherm en de online experience. Bummer. Aan de andere kant was het ook wel weer prettig dat er (eindelijk) duidelijkheid was, en dat ik de mooie opdrachten kon doen voor Syntens, voor Mijnmoment en voor AF&BM in die december en januari-maanden. Niets hoefde te worden uitbesteed aan collega's of gecanceld.

En nu was het dan zover... Fotostudio de Jong!

De tweetdeck-kolommen #fsdj en #fotostudiodejong stapelden lovende kritieken. Op één kritische noot na, van een twitteraar die ik volg, documentairemaker IJsbrand van Veelen (@ijsvv)...

Ditjes & datjes over fotografie. Aaneenschakeling van usual suspects. Kort & oppervlakkig. Valt me erg tegen, Fotostudio de Jong #fsdj #vpro
Ok. Als fotografie je passie is, waarom is Fotostudio de Jong dan zó emotieloos? Snap ik niet. #fsdj

En het bloed kruipt nu weer waar het niet gaan kan... na de eerste aflverering van Fotostudio de Jong krijg ik helemaal zin om TOCH met Fotostudio de Jong the online experience te starten. Natuurlijk onder een andere naam: Fotostudio Punkmedia doen?

Zonder opdracht, zonder geld, zonder heen en weer naar Hilversum iedere dag Fotostudio de Jong online Punkmedia-stijl (wat dat ook wezen mag).

Zin an! Doe je mee? Want het wordt natuurlijk een online co-creatie ding.

Wat ik precies wil en wat jullie precies willen gaan we via twitter organiseren... (als in 'organisch') 

Volgen!

En mail me jouw ideeën: info@punkmedia.nl

Disruptive change is coming copy

(Foto's vond ik wel toepasselijk, genomen tijdens de eerste editie van Singularity University Nederland bij Deloitte, Maastoren Rotterdam. Spreker is Andrew Hessel.)

7 comments

Leave a comment

(*) velden zijn verplicht.