Frank, Elja, Marco, Sandra en Berend Quest

 

Week 15 was een uitzonderlijke week.

Dit was de eerste week dat ik weer volop aan het bloggen ben geslagen, omdat ik ineens voelde dat bloggen gewoon werk is. Dat ik dit kan uitleggen aan m’n ouders als ‘marketing’. Je moet als ZP’er of ondernemer gezien worden als je klanten en opdrachten wilt. Punt.

Ik ben er wel achter dat meer tijd besteden aan bloggen en blogs lezen me rijker maken dan social media in ieder verloren moment te checken. Lopend naar school om Joep en Kiki op te halen en dan gewoon de telefoon niet te voorschijn halen met diep in te ademen en gedachten de vrije loop te laten. Meer rust.

Gedachten laten komen tijdens auto rijden, de radio uitlaten, genieten en nadenken.


Bloghoogtepunten dan….

Ik kreeg in deze blogweek een gastblog uitnodiging van Frank Meeuwsen. Leuheuk.
Lezen: http://incredibleadventure.nl/2013/04/de-kracht-van-gastoptredens-op-je-platform/

Frank Meeuwsen’s blog post over otaku blijft me erg bij… Ik zie Leo Blokhuis in DWDD over The Band praten en ik zie in de volgende zin mijn voornaam (altijd fijn die erkenning). Ambassadeurs, promotors, volgers… het houdt me erg bezig. Juist deze week waarin ik serieus gestart ben met de voorbereidingen voor m’n eerste internetdocumentaire Hidden Champions, waarin ik wil samenwerken met een mooie groep enthousiaste mensen die me willen helpen m’n droom te verwezenlijken.
Lezen: http://incredibleadventure.nl/2013/04/met-otaku-kom-je-een-stuk-verder/

Elja Daae heeft een prachtige blogparel geschreven over reclame en ‘je klanten serieus nemen’. Haar rant, want dat is het, heeft me lang in m’n hoofd beziggehouden. Mijn reactie: “Een geweldige tirade tegen de onechtheid van van alles. Doet me denken aan wat Kiki me gisteren in de auto vroeg toen we langs de Lidl reden en ze Lidl niet goed kon lezen… want ze leest alle woorden die ze ziet tegenwoorden (hardop). “Papa, wat staat daar?” Daar staat Lidl. “Wat is dat?” Dat is een naam van een supermarkt, een merk. “Wat is een merk?”

Wat is een merk?… Daar ging ik. En daar kwam ik dus niet uit. Een merk is een naam van een product of service waardoor mensen, klanten, consumenten eenzelfde identiteit (want zo praat ik tegen Kiki)… of ja eigenlijk is het… het laden van een merk doe je omdat…

“Pahap, ik moet afzwemmen voor A…”

Einde gesprek.

Lezen: http://www.eljadaae.nl/duurzame-marketing/je-klanten-serieus-nemen-dat/

Elja blogde op donderdag haar tweede parel over datgene wat ik me deze week dus realiseerde: bloggen is gewoon werk. Haar post “Je blog verbeteren is jezelf ontwikkelen” geeft voor mij de bevestiging dat ik dit bloggen serieus moet nemen, wat niet wil zeggen dat ik ‘serieus’ moet gaan schrijven, maar dat het serious business voor je business kan zijn en dat het geen ziekte is om er zo (commercieel) over te denken. Gotta make a living.

Lezen: http://www.eljadaae.nl/bloggen-als-een-pro-boek/je-blog-verbeteren-is-jezelf-ontwikkelen/

Marco Raaphorst verraste me gisteren zaterdag met een ultrakorte blog post, met de verfrissende kop: geen fuck. Platte tekst: er zijn geen regels, fuck de regels.

Sandra van Kolfschoten heeft me geraakt met haar blog post over dat ze twee keer naar de voicemail van haar overleden vriend luistert…
Lezen: http://svankolfschoten.wordpress.com/2013/04/12/voicemail/

Berend Quest heeft me aan het denken gezet over zijn mensbeeld, en het mensbeeld dat wij van elkaar hebben. Even kort en klik daarvoor ook zijn laatste link aan om dit artikel te lezen: de mens vindt de medemens veel egoïstischer dan hij in werkelijkheid is, waardoor deze mens zelf veel egoïstischer wordt of is dan hij zou moeten zijn. Zoiets. Take it away, Berend.
http://berendquest.nl/2013/04/11/een-heel-merkwaardig-mensbeeld/

Jeroen Mirck vond mijn ‘Het serene moment nèt voor de opname’ zo fijn dat hij daar zelf een blog post over schreef. Thanks Jeroen, heel fijn.
http://www.jeroenmirck.nl/2013/04/draait-de-camera-al-henk-jan/

Deze week toegevoegd aan mijn blogroll, mijn DE LIJST…
http://www.loeswouterson.nl
http://nofilmschool.com/
http://www.marloesjuffermans.nl/bloggum/
http://www.lisanneleeft.nl/
http://www.agnesswart.nl/blog/
http://www.innovatiepromotor.nl/
http://www.justk.nl/
http://pfauth.com/

Aan deze lijst dus:

1. Blog – The Incredible Adventure starts here…
2. Elja Daae – Motto: Steun, gun, inspireer en geniet! En blog. Dat ook.
3. Marco Raaphorst | muzikant op klompen / stampvoetend verzet tegen de stilte
4. Design Thinking by Doing
5. Lichtvoetig Zwaarwichtig Organiseren
6. MET-K.COM – Blog
7. Berend Quest
8. Fast Moving Targets – Platform over innovatie, tech, media en communicatie
9. Get Clients Marketing en Acquisitie Tips
10. www.jwalphenaar.nl
11. 99woorden.nl
12. Seth’s Blog
13. Wat nou, sociaal? Persoonlijk blog over sociaal gedrag
14. Koneska Mondo | A Survival Guide To The Connected World
15. dreamersteps.nl/posts.html
16. blog.chasejarvis.com/blog
17. zackarias.com/blog
18. blog.vincentlaforet.com
19. www.canonrumors.com
20. Canon Professional Network – Homepage
21. Philip Bloom – DP, Director, Filmmaker

Morgen met Monique richting Ewijk om afscheid nemen van onze oude accountant.
Dinsdag video monteren voor Androidworld.
Woensdag Hidden Champions
Donderdag fotograferen in Utrecht.
Vrijdag video maken in Amsterdam.

Huis schiet lekker op, deze week gaan alle kozijnen er in en de dakkapel vermoed ik…

Bedankt mensen, en iedereen een fijne week!

2 gedachten over “Frank, Elja, Marco, Sandra en Berend Quest”

  1. Phew. Wat ben ik blij dat ik op jouw blog geabonneerd ben. En hoe gaaf om jezelf dan genoemd te zien worden. En te zien ook! Altijd als ik naar die video-opname kijk, word ik zo blij. Het was zo LEUK met je. Is dat nou echt de enige keer dat wij elkaar IRL ontmoet hebben???
    PS Het gekke is dat ik in een hele heftige tijd zat, met die verhuizing van de VS naar Turkije. Zie je er niet aan af. Komt door jou.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven