Kies je niche, dat doen deze marktleiders ook

 

Morgen moet de motor vol draaien, dan start m’n race om met hulp van velen (hoop ik) een documentaire te maken over verborgen kampioenen. Titel: Hidden Champions.

Eind december ben ik Topinnovators gestart… nu ligt die site nog op mijn pennenvruchten en video’s te wachten, maar mijn intentie is om met deze nieuwe weblog onder meer bij te houden hoe ik in 2013 twee of drie documentaires in elkaar draai.

Innovatiepromotor Herman Poos van Syntens vroeg me in januari een documentaire te maken over deze wereldmarktleiders in hun niche. Herman’s werkgever Syntens betaalt me hier een bedrag voor, en Punkmedia investeert een bedrag.

(Inderdaad, het wordt een low-budget project.)

En wie zijn deze worldmarketleaders dan?

In willekeurige volgorde
1. WF Leenen, kweker en veredelaar van narcissen;
2. Tendris, duurzame energie, introduceerde LED verlichting en elektrisch vervoer
3. Yoast, mondiaal expert videozoekoptimalisatie voor WordPress
4. Royal Eijsbouts, ’s werelds grootste klokkengieterij sinds 1872
5. Vekoma, maakt achtbanen voor toonaangevende amusementsparken
6. Koppert Cress, cress groenten voor alle toonaangevende restaurants
7. Spilgames, met maandelijks 200 miljoen gamers

De andere zeven noem ik later.

Ik moet om halftien in de buurt een badkamer uitzoeken. Bij Hogeweg in Goor. (Geen marktleider, wel aanrader.)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven