Mark William Hansen on LEGO Co-Creation

Mark William Hansen, CEO (Chief Experience Officer) van LEGO over experience co-creation, de weg die LEGO in 1999 is ingeslagen om LEGO users, LEGO fans onder meer tot LEGO ambassadeurs te maken die vervolgens (gratis) als externe adviseurs en hardcore LEGO gebruikers de company bijstaan in het designen van hun producten. LEGO is zelf zo ver gegaan dat ze een LEGO box heeft laten maken waarvan de inhoud helemaal is ingevuld in design en bouwstenen door de zorgvuldig geselecteerde (genomineerde) groep van 4 LEGO gebruikers. (Die met hun naam en foto als de designers op de doos komen.. de doos die op alle schappen van alle speelgoedwinkels en Toys R Us komen te liggen.)

Co-creation like it’s meant to be.

Mark William Hansen was te gast als spreker bij The European Centre for the Experience Economy (net als Joe Pine hieronder) in The College Hotel in Amsterdam (8 december 2005).

Naar de oorspronkelijke blogposting van 15 december 2005.

Wil je mijn blog posts per e-mail ontvangen? Kijk op de abonneerpagina.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top