Matthijs van den Broek woedend op RyanAir | column

Matthijs van den Broek karate column RyanAir

matthijs van den broek karate column ryanair

Matthijs van den Broek’s column op MarkeitngTribune.nl (18 januari 2010)

Ze waren in mijn beleving zo’n beetje de eersten die vliegtickets tegen betaalbare prijzen gingen aanbieden. RyanAir, een mooi merk met een mooie belofte: goedkoop vliegen door gansch Europa. De Ieren effenden de weg voor handenvol andere low-cost airlines: de cheap-ticket-airline oorlog is voortdurend, de tarieven eindelijk transparant, de consumenten hebben het voor het uitkiezen in het walhalla van spotgoedkope vluchten.

In een eerste zoektocht naar goedkope vliegtickets is het niet heel raar om bij die eerste van de goedkopies te beginnen. Guneffect: RyanAir heeft wat mij betreft best een streepje voor. Ik ben een keer voor 40 euro naar Dublin op en neer gevlogen, en ook een keer midden in de zomer voor 85 heen en weer naar Palma. Ook een keer voor 37 euro naar Rome Ciampino, in 2004. R.E.S.P.E.C.T. Dus toen ik onlangs weer naar Rome wilde om daar oud en nieuw te vieren begon en eindigde ik bij RyanAir.

Ondertussen, in het vliegtuig. Of ik mee wil doen met de loterij. Het kost maar 2 euro, en een (minimaal) deel van je inleg komt ook nog eens ten goede aan kinderen in arme landen. Of ik broodjes wil, die, eerlijk is eerlijk, geen 8 euro waard noch echt kunnen doorgaan voor wat normale mensen onder eetbaar verstaan. Of ik drank, sigaretten wil kopen. Of ik tax-free, “we zijn écht goedkoper dan wie dan ook” parfum en andere bullshit wil kopen die ik niet nodig heb laat staan kopen wil. Of ik een auto wil huren (RyanAir werkt samen met Hertz, dat u het even weet). Of ik dan misschien een taxi wil (RyanAir werkt samen met taxibedrijven).

Naar de column van Matthijs van den Broek op MarketingTribune.nl >>

Matthijs_van_den_Broek_980

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top