Survival of the fittest contentmakers (2008): 5 jaar later

Kunstenaar zegt Kiki als ik haar vraag wat ze later wil worden. En fotograaf!

En dat doet me denken aan m’n eigen hokjesdenken over de vraag die me vaak bezighoudt: ben ik nou kunstenaar of ben ik ondernemer?

In 2008, het eerste jaar Punkmedia – ik weet nog, ik had het superdruk, werd die vraag gesteld aan een groep onliners tijdens de ‘Survival of the fittest content makers’, een initiatief van Erno Mijland.

Aan tafel bij Seats2meet in Utrecht zaten: Erno Mijland, Erno Hannink, Sanne Roemen, Arnoud Engelfriet, Marco Raaphorst, ik, Laura Babeliowsky en Huub Koch. De laatste twee kende ik toen nog niet…

Marco maakte indruk op me over wat hij zei over zichzelf: dat hij meer kunstenaar is dan ondernemer, en zich daar meer dan prettig bij voelt. Marco en ik hebben een gemeenschappelijke held: Miles Davis. De man die z’n trucje niet twee keer kon doen, maar altijd van zichzelf vernieuwend moest zijn. Dat houdt mij dagelijks bezig, vernieuwing, veranderdering, en Marco waarschijnlijk ook. Wij willen vernieuwen en veranderen… Wij zijn kunstenaars.

Het was 15 februari 2008. Want ik lees net deze blog post van Erno Mijland de dag erna: Survival of the fittest content makers

Ik heb de mail van Erno van vijf jaar geleden ge-replied all om vrijdag de 15de, na precies vijf jaar de balans op te maken.

Tijd voor een nieuwe Survival.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven